Meld deg på i dag

Løp og sykkel i Sarpsborg, Fredrikstad og Halden.

Påmelding

Duathlon i Halden

For alle over 15 år

AUGUSTKAMPANJE
Kontakt olemartin.petersen@bedriftsidretten.no for å motta en rabattkode du kan bruke ved påmeldingen til duathlonarrangementet i Halden den 10. september!

Folkelig, passe utfordrende og høy grad av mestring

Duathlon er for deg som liker å løpe og sykle. Fordelen med duathlon er at selv om du sykler regelmessig, eller løper regelmessig så vil du likevel kunne få optimal glede av denne konkurransen. Vi er opptatt av at du som deltar skal oppleve mestring, men også en utfordring. Det er viktig at begge disse opplevelsene er på plass for å få «godfølelsen» vi er ute etter å gi den som deltar.

«Dette er første gang jeg er med på en konkurranse. Dette var gøy, uformelt, passe utfordrene og sosialt. Dere ser meg igjen neste år.» Dame, 50

Løypene i konkurransene deles opp i to klasser: Kort er den letteste varianten mens lang er noe mer krevende. På den måten kan du finne den profilen som passer deg best. Forskjellen er distansen, løypeprofilen og teknisk vanskelighet.

 

Konkurransen

Sted Halden

10. September 2017

AUGUSTKAMPANJE
Kontakt olemartin.petersen@bedriftsidretten.no for å motta en rabattkode!

Tredje konkurranse er i Halden, Fredriksten Festning. Konkurranseformen er løp, sykkel og løp.

      • Starttid Lang: 10.00
      • Starttid Stafett: 10.00
      • Starttid Kort: 10.00
      • Målseremoni: 12.30

Historisk løype

Løypebeskrivelse Sarpsborg

Løypebeskrivelse Fredrikstad

Løypebeskrivelse Halden

Kort fakta

Distanse: 1,7km + 12km + 1,7km

Form: Løp + Sykkel + Løp

Hvem: For første gang (ny). Les mer nedenfor

Konkurransetid: ca. 0:45 – 1:20

Lang fakta

Distanse: 1,7km + 24km + 3,4km

Form: Løp + Sykkel + Løp

Hvem: Deg som har grunnformen på plass

Konkurransetid: ca. 1:20 – 2:15

Stafett fakta

Distanse: 3,4km + 12km + 3,4km

Antall: Du bestemmer. Premie til beste lag.

Form: Løp + Sykkel + Løp

Hvem: Firma/Vennegjeng/Familie

Gjennomføring Halden

  • Halden Duathlon: Løper 1,7 km
  • Halden Duathlon: Sykler på terrengsykkel en eller to runder av 12 km.
  • Halden Duathlon: Løper 1,7 km (kort løype) og 3,4 km (lang og stafett)
  • Målområdet er samme sted som skiftesonen

Praktisk informasjon

Generell informasjon
Utstyr du trenger
FAQ

Praktisk informasjon

PÅMELDING

Påmeldingen har åpner 11.11.15 kl. 11.00. 
Det anbefales å være raskt ute. Det er ”førstemann til mølla” som gjelder og vi har kun plass til totalt 200 per arrangement.
 Det blir ikke lagt opp til ordning med ventelister.

STARTKONTINGENT

Fra påmeldingen har åpnet: NOK 390,-
Endring av prisene forekommer, vennligst se på påmeldingssiden.

Påmeldingen er bindende og personlig og kan derfor ikke overdras til andre. I tråd med generelle regler for events / konserter eller andre tidsbestemte arrangementer gis det IKKE refusjon dersom man uansett årsak ikke kan benytte seg av billetten. Dette gjelder altså ved sykdom, skade, uheldige omstendigheter mv. Ta evt. kontakt med eget forsikringsselskap, da denne type hendelser kan være dekket gjennom personlige forsikringer.

SEKRETARIAT OG STARTNUMMER

Info om henting av startnummer kommer i eget skriv uken før start. Dette kommer sammen med løypeinformasjon. 
Deltakerposen inneholder startnummer(e) og sikkerhetsnåler.

Startnummeret leveres i et eksemplar: Dette startnummeret er det vi bruker for å registrere din tid og må derfor følge deg gjennom hele konkurransen. Vi anbefaler å feste det på en strikk slik at du kan ha det på ryggen når du sykler og magen når du løper.

INNSJEKK

Skiftesonen vil være forbeholdt deltakere og det er kun deltakere med startnummer som har adgang til skiftesonen. Deltakerne må framvise hjelm, med fungerende stropper. Videre skal sykkelen være i forsvarlig stand, det vil si med forsvarlige dekk og med velfungerende bremser.

Skiftesonen er tydelig merket. Deltakerne tildeles ikke en plass i skiftesonen og får derfor velge selv. Denne er din egen som du har til din disposisjon. Størrelsen på plassen er ca. en sykkelbredde, så vis hensyn til sidemannen/damen. Deltakerne oppfordres til å organisere utstyret sitt godt da det er trangt om plassen. Skiftesonen åpner 60 minutter før start og stenger presis 15 minutter før start.

VENNLIGST MERK: Av hensyn til organiseringen er det veldig viktig at deltakerne er ute i god tid for å sjekke inn. Dersom man ikke har sjekket inn i skiftesonen innen fristen, vil man ikke få anledning til å starte.

Parkering

Parkering kan gjøres i umiddelbar nærhet av arrangementet. Hvis denne plassen er full må andre plasser i området benyttes. Andre alternativer blir merket på kart uken før. Parkering skal ikke være til hinder for deltakere eller annen trafikk inn og ut av området. Parkeringen er gratis. Det er ingen parkeringsvakt så ta med utstyret du trenger, skift etc. Kartet under beskriver nærmer hvor parkering kan gjennomføres.

Salg

Hvis mulig vil det være kiosk tilgjengelig, enten i regi av oss eller av andre aktører.

Sikkerhet

Utøveren har selv ansvar for seg selv og sitt utstyr. Vakter på stedet passer på utstyr og deg som utøver. Røde Kors støtter oss med ambulanse og ekstrapersonell. Sikkerhet er vår viktigste prioritet, men vi er avhengig av din hjelp. Følg trafikkreglene der det er behov for det, og husk at høyreregelen gjelder på sykkeltraseen. Sykkelvett gjelder slik at det unngås farlige situasjoner underveis. Bruk gjerne signalklokke på sykkelen.

Hvis du ser en utøver som trenger hjelp så er det påkrevd at du stopper og hjelper til. Hvis småuhell skal oppstå eller du må bryte vennligst ta kontakt på 95 89 32 38 ASAP. Ved alvorlig skade kontakt: 113.

SKIFTESONE

Sykkelplasseringen skjer i skiftesonen. Skiftesonen er merket tydelig med inn- og utgangsskilter og du blir sluset inn og ut uten at det skal være nødvendig å “tenke”.  Ekstra utstyr som løpesko, hjelm, briller etc. plasseres innenfor tildelt område slik at det ikke er til hinder for andre utøvere. Depotet er bevoktet under konkurransen og kun utøverne selv med startnummer kan hente ut syklene etter konkurransen.

IKKE FULLFØRT

Deltakere som må avbryte og dermed ikke fullfører konkurransen må umiddelbart melde ifra til nærmeste funksjonær og levere startnummer til sekretariatet.

GARDEROBER TOALETT

Toalett har vi på alle arrangementer. Garderober og dusjmuligheter i Sarpsborg og Fredrikstad.

FUNKSJONÆRER

Frivillige funksjonærer bidrar under arrangementet. Disse er ikledd en godt synlig refleksvest. Henvisninger fra funksjonærer skal følges, og husk at funksjonærene bidrar til at nettopp du kan delta.

VÆRFORBEHOLD

Under spesielle forhold har arrangørene anledning til å foreta endringer i selve konkurransen.

MÅLGANG

Tiden registreres ved passering av målstreken.

CUT-OFF

Mål stenger klokken 14.00 og deltakere som ser at de ikke kommer i mål til innen 14.00 bes avbryte konkurransen og returnere via raskeste vei tilbake og melde fra til sekreteriatet.

DOPING

Anti-Doping Norge vil kunne plukke ut deltakere for kontroll. Kontrollørene skal forevise legitimasjon. Les mer om dopingkontroller.

FORSØPLING

All forsøpling er forbudt og gir umiddelbar diskvalifikasjon. Gels, sjokoladepapir, flasker etc skal kastes i søppelen ved skiftestasjonen eller hos sekreteriatet.

PREMIERING

Finner sted i målområdet. Det vil bli premiering til beste kvinne, mann i kort/lang og overall i stafett.  I tillegg premieres vinneren i herre og dame som har deltatt på alle tre konkurranser.

RESULTATER

Resultatservicen leveres av Webscorer. Eventuelle feil meldes til sekretariatet senest 30 minutter etter at resultatlistene er lagt ut. De legges ut etter endt konkurranse. Det er totaltiden som registreres.

GJENGLEMTE SAKER

Oppbevares av arrangøren inntil to uker etter arrangementet. Kontakt i tilfelle arrangøren på e-post så svarer vi så raskt vi kan.

Utstyr

HUSKELISTE TIL ARRANGEMENTET

Det er fort gjort å glemme et par ting hvis det er første gang du deltar i duathlon. Her er et utgangspunkt:

Må ha:

  • Sykkel (terreng)
  • Sykkelhjelm
  • Joggesko

Kjekt å ha:

  • Håndkle. Greit å tørke bena for sand og slikt før en tar på sko.
  • Solbriller. Ja, vi regner med godt vær!
  • Sykkelbukse / tribukse (kan løpe og sykle med samme bukse)
  • Drikke. Ha minst én flaske med drikke på sykkelen.
  • Ekstra slange og pumpe. Greit å ha hvis uhellet er ute.
  • Sykkelsko

FAQ

Østfold Duathlon er skummelt og kun for “de gærne”!

Østfold Duathlon er for den som liker aktivitet. Som synes kroppen sin fortjener en utfordring i ny og ne. For den som liker variasjon. For den som trenger et nytt mål. For den som trener regelmessig noen ganger i uken. Østfold Duathlon er for deg, din venninne, din kompis, din mor, din far. (Finn din profil under)

Jeg har ingen bra sykkel!

Du trenger ingen dyr sykkel for å fullføre Østfold Duathlon, du trenger en sykkel som er i god stand og som kan frakte deg fra A til B på pålitelig vis. I Østfold Duathlon sykler du med den sykkelen du har. Vi anbefaler terrengsykkel da det på alle arrangementer er partier med variert underlag.

Jeg er for dårlig trent!

Du er ikke for dårlig trent til å fullføre uten å ha prøvd en første gang. Østfold Duathlon er kanskje den ekstra motivasjonen du trenger for å trene litt mer.

Jeg kjenner ingen som deltar!

Du trenger ikke kjenne noen for å delta. Konkurransen er åpen for alle og her blir du kjent med andre i samme situasjon. Du må gjerne ta med deg din søster, bror, venn eller noen andre i familien som du kan utfordre på Østfold Duathlon.

Jeg er usikker på om jeg tør å delta, siden jeg aldri har vært med før!

Det er en første gang for alt og Østfold Duathlon er intet unntak. Vi vil legge frem videosnutter for hvordan konkurransen foregår, vi svarer gjerne på spørsmål og det vil bli gitt god informasjon på selve dagen. Kort fortalt: Man løper/går en gitt distanse – sykler en gitte distanse – løper/går igjen – og så MÅL! Østfold Triathlon

Hvem er duathloneren?

Den nye, den erfarne og den ambisiøse

Den nye

Du synes 1-1.15 time aktivitet kan være utfordrende, men ønsker å utfordre komfortsonen. Fokus første året er å gjennomføre konkurransen, deretter forbedre denne tiden neste år. Du trener 1-3 ganger per uke, og det kan gjerne være løping, saltimer og sykkel. Du har en terreng/tursykkel som har to hjul, to bremser og som du vet hvordan du bruker. Joggeskoen er pent brukte og står klare til bruk i gangen. Du er i alderen 16-70 år og har kanskje aldri vært med på en slik aktivitet før.

Fokus første året er å gjennomføre

Den erfarne

Du vil gjerne ha en tøff utfordring hvor det kreves at du presser deg selv. Du vet det er utfordrende, men det er sånn du liker det. Hvis terrenget blir for utfordrende så hopper du av sykkelen og løper ved siden av. Av joggesko har du flere par og du har en sykkel som kanskje er litt dyrere enn du trenger. Du trener 3+ ganger i uken og det er ofte sykkel, løp og styrke som står på planen. På vinteren går du turer på ski. Du synes i utgangspunktet 1.5 times aktivitet på en lørdags formiddag er en god start på dagen for du hadde likevel vært ute og trent. Lørdagsturen er ofte en langtur på sykkel, hvor målet er å «knuse» kameratene dine i den siste motbakken. Du er mellom 16-70år og har vært med på konkurranser før.

Fokus første året er å sette din personlige rekord

Den ambisiøse

Du lever for å trene, det er din lidenskap og en dag uten trening er en dag uten mening. Du har alt for mye treningsutstyr, men det beste av alt er at du som regel får brukt alt utstyret. Konkurranser som varer 1.5 time eller mer er din favoritt da du liker langturer og da gjerne med høyt tempo. Din samboer/ektemake har gitt opp å bli med deg på gåturer i skog og mark fordi du ser alt som en mulighet for å trene. 6 dager i uken har en markert plass i kalenderen hvor det enten står løpetur med løpegruppa, sykkeltur med sykkelgruppa eller styrke med personlig trener. Du er mellom 16-70år og elsker å konkurrere.

Fokus første året er å slå kompisen i gruppa

Resultater

2017

Sarpsborg

Resultater Duathlon Sarpsborg 2017.

>> Resultater

Halden

Resultater Duathlon Sarpsborg 2017.

>> Resultater

2016

Fredrikstad

Resultater Duathlon Fredrikstad 2016.

>> Resultater

Sarpsborg

Resultater Duathlon Sarpsborg 2016.

>> Resultater

Halden

Resultater Duathlon Halden 2016.

>> Resultater

2015

Sarpsborg

Resultater Duathlon Sarpsborg 2015.

>> Resultater

Fredrikstad

Resultater Duathlon Fredrikstad 2015
>> Resultater

Nyheter

Blog

Sykkelløypa Duathlon Halden. Erfaringer fra Duathlon.no.

>> Sykkelløypa Duathlon Halden

Treningstips

Styrketreningstips til deg som driver med duathlon eller annen kondisjonstrening.

>> Treningstips Duathlon

Kontakt oss

olemartin.petersen@bedriftsidretten.no
FB : Duathlon.no
97666502

Ved avlysning i løpet av arrangementsdagen på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen force majeure, beholder arrangøren startkontingenten.